Skip to main content

Fikastunden på lätt svenska

Fikastunden är en digital gemenskap för dig som är sugen på att prata med andra i dessa tider när vi inte kan mötas som vanligt.

Samtalet sker på lätt svenska och passar särskilt för dig som samtidigt vill öva på att prata svenska. Kanske pratar ni om läget i Sverige och världen. Kanske pratar ni om hur ni upplever situationen just nu. Kanske pratar ni om något helt annat. Om det passar för alla kanske ni kommer överens om att mötas för en promenad någon gång.

Gruppen träffas vanligtvis för videosamtal på exempelvis Skype, Messenger eller Teams. Det finns alltid en studiecirkelledare på plats som leder samtalet och fördelar ordet. Alla förbereder sitt eget fika hemma strax innan Fikastunden börjar.

Låt oss bygga gemenskap tillsammans. Vi ses på Fikastunden!

Ett exempel på upplägg

  • Två dagar i veckan i fem veckor. (Eller vad som passar er som grupp/dig som ledare)
  • Ca 45 minuter per tillfälle.
  • Du loggar in hemifrån.
  • Du fixar ditt eget fika. En kopp te eller kaffe räcker!

Vill du också bli cirkelledare för en egen grupp med Fikastunden?

Kontakta Ida Eriksson för mer information!