Skip to main content

Fikastunden på lätt svenska

Fikastunden är ett förslag till digital gemenskap för dig som är sugen på att prata med andra i tider när vi inte kan mötas som vanligt. Låt oss bygga gemenskap tillsammans!

Grupper för digital fikastund genomförs när vi har tillgängliga cirkelledare som kan leda grupperna. Grupper som är öppna för anmälan publiceras längre ner på denna sida. Hållutkik här om du är intresserad av att vara med.

Samtalet sker på lätt svenska och passar särskilt för dig som samtidigt vill öva på att prata svenska. Kanske pratar ni om läget i Sverige och världen. Kanske pratar ni om hur ni upplever situationen just nu. Kanske pratar ni om något helt annat. Om det passar för alla kanske ni kommer överens om att mötas för en promenad någon gång.

Gruppen träffas vanligtvis för videosamtal på exempelvis Skype, Messenger eller Teams. Det finns alltid en studiecirkelledare på plats som leder samtalet och fördelar ordet. Alla förbereder sitt eget fika hemma strax innan Fikastunden börjar.

När och hur grupperna träffas varierar. Gemensamt är att alla loggar in hemifrån och själva fixar det fika som önskas.

Vill du bli cirkelledare för en egen grupp med Fikastunden?

Kontakta Ida Eriksson för mer information!